Friday, November 14, 2008

Eureka ...

Eureka!

Pemuda Melayu Malaysia said...
Assalammualikum W.B.T.

Alhamdulillah, akhirnya selsai sudah seluruh mesyuarat perwaklian bahagian. Syabas & Tahniah kepada semua 191 Bahagian yang telah bermesyuarat, kepada bahagian2 yang 'terpaksa' bermesyuarat balik saya ucapkan selamat berjuang. Termasuklah Bahagian BATU walaupun keputusan masih kita tunggu sehingga 18hb November (Selasa) ini.

Bak kata perpatah... "Alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pengkal lengan"... "Genggam bara api, biar samapai jadi abu"... Bagi saya sama ada mesyuarat balik atau tidak, tidak menjadi masalah kerana ini adalah kewajipan, tanggungjawap dan amanah saya kepada parti itu sendiri yang membolehkan saya memilih pemimpin yang benar2 saya rasakan boleh bekerja. Untuk2 makluman saudara2 sekalian, saya juga adalah salah seorang perwakilan ke Mesyuarat UMNO Bahagian BATU.

Menyentuh kepada artikel ataupun komen yang di buat oleh saudar hisham di atas, saya cuma ingin menyampaikan sedikit pendapat peribadi saya sendiri. sebenarnya bukan ahli2 UMNO di batu ini tidak tau berfikir atau pun dengan izin "bodoh" seperti sangkaan saudara. Tetapi mungkin atas rasa iri hati, tidak rasa kepuasaan dan kematangan di dalam politik membuatkan mereka begitu. Saya pun hanya seorang ahli UMNO yang lulus SPM tetapi boleh berfikir secara waras, insyaallah. Ini semua bergantung kepada ketahanan diri masing2, asam garam di dalam politik ini adalah menjatuhkan dan mengaibkan orang adalah sesuatu yang di pandang 'mulia' oleh sesetengah pihak yang merasakan mereka semuanya benar. Kadang2 kita harus matang di dalam berpolitik, apa yang baik kita jadikan panduan & apa yang tidak baik kita buang jauh2.

Cukuplah apa yang telah Parti UMNO lalui sekarang, bangsa2 lain memandang kita terlalu 'kerdil' sehinggakan UMNO di perbudakan, janganlah kita sebagai orang2 UMNO membuat orang2 di luar sana merasa 'jijik' dengan tindakan memperlekehkan orang UMNO itu sendiri. Pada pandangan saya, cukuplah kita menegur dengan cara berhemah dan penuh dengan adab. Insyaallah, kalau tidak hari ini pasti suatu hari mereka2 ini pasti akan mendengarnya. Yang perlu kita lakukan ialah jangan sesekali berputus asa dengan apa pun jua pengorbanan & nasihat harus di beri kepada yang memerlukan.

Saya rasakan tidaklah patut kita hanya pandai bermain kata2 sedangkan apa yang pernah kita lakukan untuk membantu Parti UMNO?... Apa yang saudara pernah lakukan untuk membawa UMNO ke era kegemilangan?... renung2kanlah.

Di dalam hal ini kita harus bertanya pada diri kita dulu sebelum kita menasihati orang2 lain, apakah kita sudah rasa cukup hanya dengan menjadi ahli UMNO untuk membantu Parti UMNO?... umpanya beginilah... "Ayah kita membelikan kita sebuah buku untuk kita mengulangkaji pelajaran, tapi kita tidak pernah pun cuba untuk mengetahui buku tersebut.... tiba2 dapat keputusan exam kita terus memarahi buku kerana pelajaran di dalam buku tidak sama dengan apa yang keluar di dalam exam".... siapa yang bersalah?...

Pengajarannya amat mudah, buku dah ada kita baca saja & fahami. kita dah jadi ahli UMNO sekarang tiba masanya kita buat kerja untuk Parti UMNO... janganlah baru jadi Ahli UMNO tetapi hanya pandai berkata2 sedangankan dari segi kerja tidak ada apa yang nak dibanggakan...

Apa pun juga saya masih mengharapkan agar semua ahli2 UMNO bersatu, lupakanlah pertandingan. Yang Menang janganlah pinggirkan yang kalah, mari bersatu kita perkuatan parti keramat orang melayu ini. Jangan membuang masa dengan berkata2, 'berkerjalah' demi UMNO.

Sekian.


Ikhlas daripada

Pemuda Melayu Malaysia

P/S: Again ... another guy hiding under phony name. I read somewhere that this Wulan chic would not be able to contest in Indonesian General Election because her College Degree (a prerequisite) arrived after the submission dateline. Hmmmm ....



2 comments:

  1. Think I have 'color blind' DNA string as I couldn't read this post properly (RED on GREEN).Sorry bro :)

    ReplyDelete
  2. hehehe... I'll ask him to change the color soon. So sorry for the trouble caused.

    ReplyDelete